Insights,
heet van de naald

Contact houden met de klant in crisistijd via een omnichannelstrategie

Ook in deze tijd van maatregelen ter indijking van het coronavirus blijft het belangrijk om het contact met de klant te behouden. Die manier van contact houden verandert echter voortdurend. Gebruik dit moment om de huidige klantervaring aan te vullen met een omnichannel aanpak.

Van authenticiteit tot loyaliteit

Klanten zijn net zoals jij en ik, van vlees en bloed met gedachten, doelen en dromen. Logisch? Toch lijkt het vaak dat bedrijven zich dit niet meer herinneren en zakelijke prioriteiten overwinnen. Natuurlijk is het zakelijke belangrijk maar wat als net dat menselijke aspect klanten loyaal maakt?

Hoe je als manager vakantieblues binnen je team vermijdt

De nood om er even tussenuit te zijn was nog nooit zo groot. Ondanks dat men ook tijdens de vakantie rekening dient te houden met de corona-maatregelen blijft 1 ding zeker: genieten van een welverdiende vakantie, in het buitenland of in eigen land, voelt enorm goed. Het werk terug hervatten blijkt echter niet zo eenvoudig en men vergeet al snel dat men uberhaupt vakantie heeft gehad. Hoe motiveer je als manager jouw team na hun vakantie en voorkom je vakantieblues?

Hoe zorg je ervoor dat jouw klantendienst de verwachtingen overtreft?

De klantenservice evolueert op continue basis, gestuwd door verschuivende klantverwachtingen en disruptie in de markt. Naast deze externe ontwikkelingen manifesteren er zich bovendien ook interne verwachtingen en een nieuwe skillset voor de klantendienstmedewerker. Hoe zorg je er als organisatie voor dat je klantendienstmedewerkers klaar en bereid zijn om deze verwachtingen te overtreffen?

Hoe een voortreffelijk klantcontact je reputatie versterkt

Elke organisatie maakt het wel eens mee: iemand heeft kritiek op je diensten, organisatie en deelt deze maar al te graag via sociale media of andere kanalen. Ondanks de aanwezigheid van een reputatiemanagementbeleid, is het in de eerste plaats de klantendienstmedewerker die hier een belangrijke rol speelt. Hierbij alvast 3 tips hoe jouw klantendienst de reputatie van je bedrijf of merk kan versterken.

Het effect van uitstekend klantcontact

Een uitstekende afhandeling van een klantvraag of een commercieel gesprek is een direct resultaat van de klantendienstmedewerker. De impact van een goed klantcontact reikt echter verder dan directe voordelen en vindt ook zijn weerslag in heel wat andere onderdelen en departementen binnen de bedrijfsvoering.
BETER KLANTCONTACT? NEEM CONTACT OP MET CONTACTEXPERT.

Waarmee kunnen we je helpen?

Deze site is beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.